Взаємодія з органами місцевого самоврядування і громадськістю
Державно-громадська модель управління, що
складається з сумісної діяльності педколективу, батьків учнів та учнівського
самоврядування на теперішній час дуже актуальна. Вона забезпечує ефективну
взаємодію школи та соціального середовища.
У школі діє учнівська організація Рада
старшокласників, яка тісно співпрацює з адміністрацією закладу. Ця організація
має свій Статут, в якому відображаються права та обов’язки учасників
учнівського самоврядування. В Статуті визначені основні напрями роботи даної
організації. Вона працює за своїм окремим планом роботи. Учні координують свою
діяльність з громадськими організаціями міста, відвідують міську школу «Лідер»
(Пшеченко Г., Молоткова І., Молчанов Є. та ін.), активно допомагають в важливих
шкільних справах, беруть участь у засіданнях Ради школи. У школі взаємини
членів учнівського та педагогічного колективів побудовані на довірі, співпраці.
Рада є вищим органом самоврядування, її діяльність
спрямована:
-на розвиток демократизації і гуманізації
навчально-виховного процесу;
-об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів,
батьків та громадськості щодо розвитку школи та удосконалення навчально-виховного
процесу;
-формування позитивного іміджу та демократичного стилю
управління навчальним закладом;
-розширення колегіальних форм управління навчальним
закладом;
-підвищення ролі громадськості у вирішенні питань,
пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу.
Рада школи є дієвим органом, за її участю
виконуються рішення засідань, розробляються плани роботи школи та здійснюється
контроль за їх виконанням, розробляється режим роботи школи, відбувається
атестація педагогічних працівників та інше. Робота Ради школи фіксується у
протоколах засідань, які є в наявності.
Рада школи підтримує зв’язки з органами місцевого
самоврядування і громадськістю (зверталися за допомогою у ремонті покрівлі
будівлі школи та шкільної майстерні до виконкому, при лікуванні тяжкохворих
дітей та медпрацівників).
В кожному класі існує батьківський комітет, який
вирішує організаційні питання класу. Члени батьківського комітету беруть участь
у загальних засіданнях Ради школи, виносять свої пропозиції щодо покращення
навчально-виховного процесу. Найактивнішими членами Ради школи є: голова Ради –
Протиняк М.В., Миринський В.Е., Водолазький Ю.О.
Висновки:
1.Усі ланки управлінської вертикалі тісно співпрацюють між
собою.
2.Активними учасниками управлінських процесів є органи учнівського
самоврядування, класні батьківські комітети та Ради школи.
3.Все, що стосується взаємодії з органами місцевого
самоврядування та громадськістю є частковим.
4.Педагоги, учні та їх батьки залучаються до удосконалення
навчально-виховного процесу.
5.Така державно-громадська модель управління НВП, що існує
на теперішній проміжок часу є не зовсім досконалою.
Тенденції
Позитивні- управління школою є демократичним;
-учні, беручи участь у
державно-громадському управлінні закладом, набувають досвіду;
Негативні- відсутня позитивна динаміка щодо результативності співпраці
школи з громадськими організаціями та підприємствами міста;
-організації та
підприємства не виявляють особливого інтересу до спонсорського фінансування
навчального закладу;
Проблема
Органи місцевого самоврядування та шкільні
управлінські структури не дуже досконало співпрацюють. Соціальні партнери
навчального закладу майже відсутні.
Шляхи вирішення проблеми
Пошук цікавих ідей та пропозиції щодо привернення
уваги організацій, підприємств та окремих осіб.