|
Каталог статей
Впровадження інноваційних технологій в управління закладом.
Одним із напрямків системи реформування освіти є демократизація, гуманізація, впровадження особисто-орієнтованого підходу до процесів управління, оновлення функцій контролю удосконалення соціально-психологічних факторів взаємодії процесів адміністрування, застосування інноваційних технологій в управлінні.
Основними напрямками інноваційної управлінської діяльності є:
концептуальність в управлінні школою;
цільовий підхід до управління;
управління якістю;
вироблення нових підходів до керівництва закладом;
Традиційні засоби контролю доповнилися інноваційними, такими як моніторингові дослідження якості навчання, моніторинги оздоровчої функції школи, життєдіяльності школярів, що знайшло відображення в планах роботи школи.
На даному етапі розвитку навчального закладу дієвим органом управління школою є Рада школи, рішення якої дають змогу реалізувати цілі й завдання, що плануються.
Такий вид управлінської діяльності робить керування учбовим процесом відкритим для громадськості.
У школі формується база для створення єдиного інформаційного освітнього простору. Це стосується й удосконалення технічного оснащення, і розвитку інформаційної культури педагогічних кадрів, і відпрацювання методик використання ПК. У школі працює стаціонарний комп’ютерний клас, комп’ютером оснащена бібліотека, комп’ютеризовані робочі місця адміністрації, змонтована система шкільної локальної мережі, що дозволяє без додаткових монтажних робіт підключити практично будь-яке приміщення основної будівлі.
Школа підключена до Інтернету з використання опто-волоконного каналу. Забезпечується доступ із будь-якого комп’ютера локальної мережі, включаючи комп’ютерний клас, бібліотеку, робочі місця адміністрації. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користування матеріалами сайтів Міністерства освіти, ГУОН, сайтів міського управління освіти та інших закладів освіти, що дає можливість оперативно користуватися достовірною інформацією вчителям і керівництву школи, вчасно ознайомитись з новими документами МОН і навіть з їх проектами. Адміністрація школи може надати можливість учителям і учням використовувати ресурси Інтернету для підготовки до уроків та самоосвіти, а також для участі в Інтернет-олімпіадах, конкурсах. Застосування інформаційно-комунікативних технологій в управлінській діяльності надало можливість зменшити час на виконання трудомісткої частини процесів, які циклічно повторюються в управлінській діяльності адміністрації.
Але електронні засоби зв’язку не займають належного місця в оперативному спілкуванні з зовнішнім середовищем, бо недостатньо працює зовнішня мережа зв’язку з органами управління освітою. Адміністрація школи вважає інформатизацію закладу освіти пріоритетним напрямком стратегічного розвитку на найближчі п’ять років. Для розширення інформаційного простору й підвищення кваліфікації вчителів планується організація для педагогів курсів користувачів ПК та Інтернет. В школі склалася система підготовки проведення педрад, реалізації їх рішень та контроль за їх виконанням. Підготовка до педради здійснюється за планом, передбачає створення динамічних груп, до функцій яких входить збір інформації, проведення мікродосліджень, анкетування, тестування, співпраця з психологом. Для проведення педради запрошуються учні старших класів, батьки, випускники школи. Форми проведення - інноваційні (дискусія, «акваріум» та інші).
Найбільш результативні за період 2005-2007 років є такі педради: «Профільне навчання – один із головних чинників реалізації програми Кабінету міністрів України «Назустріч людям»
«Забезпечення наступності між початковою, основною та старшою школою»
«Розробка власної моделі школи – сприяння здоров’ю»
«Ефективність та дієвість інноваційних технологій, їх вплив на рівень розвитку учнів»
«Якісна освіта – запорука самореалізації особистості»
«Модель випускника школи в контексті компетентнісного підходу»
Обираючи тематику педради тематику педради адміністрація керувалась такими критеріями:
актуальність;
нестандартність;
перспективність;
практична вагомість;
Наслідком цілеспрямованої роботи є позитивна динаміка результатів навчально-виховного процесу, реалізація проблеми, над якою працює школа. Застосовується інформаційно-комунікативне обладнання в управлінській діяльності, що надає можливість оперативно здобувати необхідну інформацію, проводити її аналіз, робити висновки, корегувати плани діяльності закладу. Особлива увага приділяється впровадженню особисто-орієнтованого підходу до керівництва закладом, що сприяє творчому зростанню особистості вчителя.
|
Категория: Inovation | Добавил: Enio (14.03.2010)
| Автор: Enio E
|
Просмотров: 9137 | Комментарии: 1
| Рейтинг: 2.0/3 |
|
|